Archiwum miesiąca: Październik 2013

Na terenie województwa wielkopolskiego, w pobliżu Poznania oraz w samym mieście, pojawiają się pojedyncze ogniska zachowań na grypę spowodowaną zmutowanym wirusem AH1N1. Z czasem liczba chorujących zwiększa się w sposób niekontrolowany, co grozi wybuchem epidemii na skalę całego województwa. W rezultacie zaczyna brakować miejsc w szpitalach oraz odpowiednich leków. Władze wszystkich szczebli podejmują niezbędne kroki, aby zminimalizować skutki panującej choroby, m.in. zarządzając kwarantannę chorych, realizując odpowiednią politykę informacyjną czy zarządzając dostępnymi siłami i środkami. W grze Epidemia gracze wcielają się w role Wojewódzkiego Zespołu Zarządzania Kryzysowego, trzech zespołów miejskich oraz dwóch zespołów gminnych z terenu województwa wielkopolskiego. Grający mają za zadanie rozwiązać ponad 220 problemów poprzez podjęcie trafnej decyzji i w konsekwencji wybór odpowiedniej opcji postępowania. Cechy szkolenia: zróżnicowanie wariantów zakończenia i przebiegu gry zależne od decyzji podjętych przez członków zespołów zarządzania kryzysowego dynamiczna wizualizacja przebiegu rozgrywki zarządzanie dostępnymi siłami i środkami województwa, powiatów oraz gmin zgodnie z ich przeznaczeniem…

Dowiedz się więcej

23 października w 2013 roku w Warszawie odbyła się konferencja pod tytułem „Systemy do zarządzania kryzysowego”. Firma ITTI była jednym ze sponsorów wydarzenia i prezentowała na nim materiały dotyczące systemu PROCeed oraz przykładowych scenariuszy symulacyjnych gier  decyzyjnych „Powódź 2.0” oraz „Epidemia”. Tematy poruszane podczas konferencji dotyczyły między innymi systemów łączności, bezpieczeństwa danych i organizacji działań w sytuacjach kryzysowych.

W pierwszym numerze magazynu „Bezpieczeństwo publiczne” (nr 1 wrzesień/październik 2013)  pojawił się artykuł pod tytułem „Gry symulacyjne – system przygotowania do podejmowania decyzji” na temat gier symulacyjnych tworzonych w systemie PROCeed. Autorzy artykułu, Tomasz Springer, Joanna Modławska, Maciej Szulejewski oraz Andrzej Adamczyk wyjaśniają sposób funkcjonowania symulacyjnych gier decyzyjnych w systemie PROCeed, a także podkreślają ich rolę w procesie szkolenia pracowników jednostek samorządów lokalnych. W tekście zaprezentowane zostały najważniejsze cechy systemu i proces przygotowywania scenariusza edukacyjnej gry symulacyjnej. Zachęcamy do zapoznania się z publikacją.

3/3